tisdag 15 november 2011




























Att blomma om

Mina orkidéer har fått nya stänger och knoppar! Klippte ner de i somras då de slutade blomma. Känns så fint att de vill blomma om och att de trivs hemma hos mig. Älskar blommor, önskar jag kunde få plats för fler eller ännu bättre en trädgård. Blir uppriktigt glad när jag ser att blommorna mår bra och känner mig taskig när det är tvärtom.

Nu har jag kommit hem från läkarbesöket och känns som det verkligen blev en urladdning. Varit orolig inför besöket. På morgonen läste jag också igenom en massa gamla journaler och blev rätt ledsen. Kommer tillbaka många känslor, då det varit som jobbigast både rent fysiskt och mentalt.

Läkarbesöket gick som tur bra, min nya läkare verkar sympatisk. Hon ville verkligen ha tag på alla journaler och ställde många frågor. Det ser jag som positivt, många läkare som jag varit hos har inte ens brytt sig om att läsa dem. Tog ett tag att svara på hennes frågor, grät en del. Som tur är jag van vid det här laget att dra min anamnes. Vi diskuterade också min medicinering, har varit orolig för den också, då hon ifrågasatte den när vi talades vid på telefon. Blev osäker på den dosering jag haft innan om jag har tagit för mycket smärtstillande. Visade sig att så var inte fallet, jag får fortsätta med de mediciner jag har, skönt. Känner mig väldigt lättad.

Hon sa också att jag var välkommen att boka en ny tid för att vidare diskutera min vårdsituation. Känns också bra, annars så brukar man mer känna sig till besvär inom vården. Hon tyckte också att jag skulle försöka komma igång med fler aktiviteter, att jag fortfarande är ung och inte bara borde vara hemma. Inget liv för en ung människa helt enkelt. Det kan jag hålla med om, är trött på att vara hemma, även om det i perioder är det ända som jag faktiskt orkar göra.

Jag får ta ett steg i taget och på måndag börjar min första aktivitet. Då ska jag nämligen ingå i ett projekt med försäkringskassan. Ska träffa en beteendevetare tre gånger och utvärdera min situation. Hon ringde idag och jag trodde först det var en försäljare. Hon lät precis som en sådan, liksom jätte på och super positiv. Lät som jag skulle vara med i nått slags science fiction projekt, åka till månen nästan. Inväntar och ser vart det landar, om det blir månen eller någon mindre spännande plats.

Nu ska jag ta och städa lite och vattna min kära blommor, hoppas att jag också en dag får känna att jag blommar om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar