söndag 13 november 2011





























Superhelg

Känns som jag gjort mer den här helgen än jag gjort senaste veckorna. Har knappt varit hemma, bara sovit i princip.

Igår var vi ute i stugan. Åkte ut dit med en kompis som var tillfälligt hemma. Tog dock lite tid innan vi kom fram för att vi gjorde lite ärenden innan. Men vi hann i alla fall dricka kaffe, äta tårta och faktiskt umgås. Trevligt! Så slöt en till kompis upp, spelade lite alfapet. Hon är lite av en expert på spelet, men gick riktigt bra för mig och jag tror jag ledde tills vi la ner.

Sen kom familjen och pojkvännen ut till stugan och firade mig. Var också mysigt. Fick vackra blommor.

Idag har vi varit på dop på min pojkväns sida. En kusin till honom som fått barn, en liten söt Wilma med massa hår på huvudet. Blev dock väldigt trött där i Stockholm, riktigt stor släkt med massa ljud. Så fick ta en time out mellan maten och presentöppningen. Missade fikat...

Får så ibland att jag bara kraschar, blir som allt omkring mig är på film. Alla sinnen stängs av och jag blir jättetrött och det blir jobbigt att bara sitta. Som tur var hittade jag ett gästrum på övervåningen. Blev lite ledsen ett tag, är så jobbigt när det händer. Är inte så mycket jag kan göra och känner mig alltid otrevlig mot alla andra. Pojkvännen kom upp och tog hand om mig, så jag kunde återhämta mig. Räddningen var när lilla Wilma kom upp och skulle byta blöja. Då kom jag upp och kände mig gladare igen, lyckades samlade de sista krafterna. Barn är så fina och gör en nästan alltid på bättre humör. Så gjorde comeback på dopet.

Resan hem var jobbig, blir extra jobbigt att åka bil med värken när jag är trött. Min hjälte till pojkvän åkte ut till stugan själv och tog hand om katterna på kvällen så jag kunde krascha ordentligt hemma. Så otroligt tacksam för det.

Imorgon ska jag göra som Fedor, vila i soffan mest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar