lördag 17 mars 2012








































Älska vår och Ikea!

Idag har vi redan hunnit vara på IKEA en sväng, Emil väckte mig redan vid 07.00 för att han redan varit vaken en bra stund.

Egentligen hade vi tänkt åka till Ängsjö en sväng och gå på en vårpromenad, men vädret idag känns mer som en novemberdag. Så blev IKEA istället, och där hittade vi också våren!

Köpte två tulpaner i kruka, blev jätteglad när jag hittade dem! För hade planer på att plantera just tulpaner inomhus i kruka, men insåg att jag var försen. Lökarna måste nämligen vila innan i mörker och kyla för att gro innan de kan planteras.

Sen köpte jag också några påskliljor, som jag sedan särat på och planterat i mina vackra äggkoppar.

Tulpanerna kostade 25 kr styck och påskliljan kostade 5 kr, älskar IKEA för att det är så billigt!

1 kommentar:

  1. Så underbart vårigt det ser ut, blir också sugen att köpa tulpaner.
    Jag har satt upp din blogg på min "fibrobloggar jag läser"-lista. Hoppas att det är ok, säg till annars.
    Jag har just startat en tävling som du kanske är intresserad av. Titta gärna in.

    Maria

    SvaraRadera