tisdag 17 juli 2012






























Nattkaffe
Har precis bryggt mig ett svart kaffe mitt i natten, blev så sugen på kaffe och kan i alla fall inte sova. Tänker det är väl inte hela världen, ibland får man vara lite busig av sig.

Är inte super passande att jag är uppe ikväll, vi tänkte nämligen åka ut på landet imogron. Så skulle helst vara utvilad. Men det har varit mycket krångel senaste tiden, mina rutiner har inte funkat. Har haft mycket problem med värken och sömnen, har ingen rytm i kroppen längre.

Idag har jag haft riktigt ont i ansiktet. Klarade i alla fall vara på praktiken i två timmar först, men sen var jag helt slut när jag skulle hem. Jag orkade inte ens cykla upp i minsta uppförsbacke, så fick leda cykeln några gånger. Sen var det bara att ta smärtstillande när jag kom hem. Kände mig samtidigt ledsen och frusterad. Flera saker som jag hade tänkt att göra eller ville göra, men som kroppen inte orkar med.

Mest lyssnat på radio sen jag kom hem, lyssnat på P1 Dokumentär om Susanna Kallur. Programmet var både väldigt fint och sorgligt. Känner delvis igen mig i henne, när hon vill göra comeback och sen får bakslag på bakslag, känner igen frustrationen. Samtidigt är man ju grymt imponerad av hennes mentala arbete, "...talangen sitter inte längre i benen, det sitter i hjärtat... mitt bästa krut sitter nog i hjärtat"... Är fint tänkt, även om min kropp är sjuk är hjärtat starkt, kanske finns mer kraft att hämta där.

Lyssna på den här länken: Susanna Kallur

På återseende, kanske dröjer nån dag innan jag uppdaterar. Förbindningarna på landet är inte de bästa. Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar