tisdag 7 augusti 2012



Spegel, spegel på väggen där...
Vi har tagit hit Emils gamla spegel! Jag har inte haft helkroppsspegel sen jag bodde i mitt tonårsrum för sisådär 10 år sen. Att jag inte skaffat en tidigare tror jag varit ett omedvetet motstånd till all kroppsfixering som rymdes i det där gamla tonårsrummet. När jag var ung var jag alldeles för utseendefixerad, liksom alla andra tonårsflickor.

Tur att man blivit äldre, nu är jag nästan för bekväm i min kropp. Sen tror jag också att fokus flyttar när man blir äldre, man prioriterar annat, eller rättare sagt annat blir viktigare. Det som jag tycker är viktigast nu är kärleken och hälsan...

Annars har dagen gått fort, gjort lite mer en jag egentligen orkat. Men också gått på smärtstillande eftersom jag har en fruktansvärd mensvärk. Känns verkligen som om någon sparkar mig i magen, men egentligen är det väl mitt överkänsliga nervsystem som förstorar upp det hela.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar