fredag 5 oktober 2012






























Hej bloggen!
Idag är det en sån krispig höstdag. Varit på praktiken i vanlig ordning, tyvärr var jag tvungen att ta smärtstillande för att klara av det. Nu har jag tagit en halv tablett till.

Känns verkligen som höst och trötta tider. Nu känns det extra viktigt att ta hand om sig själv, unna sig de där småsakerna för att orka och lysa upp vardagen.

Idag har jag mognat sesamolja, som är en av de tjockaste oljorna som finns. Den är superbra för känslig hud. Ibland brukar jag smörja in mig i den precis innan jag ska duscha eller ha den i badet. Man kan faktiskt också använda den som rakgel, vilket jag oftast gör. Då blir inte huden lika irriterad efter rakningen som den brukar bli.

Varför mognar man den då?
Jo, för att den ska gå lättare in i huden. Det gör man genom att värma den i en kastrull med en droppe vatten i. Vattendroppen lägger sig på ytan och när den kokar bort är oljan klar.

Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar