lördag 20 augusti 2011
























Blev ändå att jag bröt ihopp för att magen är så svullen. Vi skulle åka till Maxi, så blev det inte.

Istället några tårar i frustration, för att det är så jobbigt att vara sjuk och att allt krånglar ibland. Jobbigt att stå ut ibland och inte ta till några kortsiktiga lösningar. Tagit lite piller och hoppas den kommer igång imogron.

Också funderat på kvinnors IBS-mage och männens ölmage, är de egentligen samma? Kanske några av dem. Fördelen med att vara man är att man inte ser gravid ut. Känns pinsamt om någon bekant får för sig det. Finns dock ett undantag Thomas Beatie, han var en gravid man. Men hade nog ändå tänkt, han har ölmage!?

Kanske borde avsluta med något positivt, jag har mediterat i en hel timme idag! Bra där Lova, hihiii... känner att jag inte har några alternativ längre, att jag måste göra det. Ljuset.
Posted by Picasa

2 kommentarer:

  1. Har du testat probiotika? Finns på apoteket, jag köper Probi Mage, det finns olika märken. IBS-magen blir MYCKET bättre utav det. Det är ju ingen medicin direkt utan naturliga bakterier för magens välbefinnande. Värt att testa! IBS:n försvinner ju inte helt men nästan. Att dra ner på kolhydrater brukar också vara bra för magen. Ha en fin söndag! KRAM! ♥

    SvaraRadera
  2. Tack ödmjukast. Fint att du hittar nått som funkar. Men redan testat det, de hjälper inte mot min mage. Har även ätit sån surkål, funkade inte heller... de som har hjälp är faktiskt som du säger, äta mindre kolhydrater, äter ju lchf. Så magen har blivit mkt mkt bättre, krånglar som mest när jag tar citodon, för medicinen stoppar peristaltiken. KRAM <3

    SvaraRadera