söndag 21 augusti 2011

















Sov inte så bra i natt heller, vaknade av att magen gjorde ont. Räddningen idag var att jag sakta tog mig ur sängen, låg kvar och lyssnade på Sommar i P1, Petra Marklund (September). Tycker det är så mysigt med radio, man kan göra saker samtidigt eller som jag brukar göra ingenting alls.

Tillslut kom jag upp efter cirkus två timmar. Fick i mig lite frukost och lite kaffe. Pojkvännen fick åka och handla själv. Sen skulle pojkvännen över till sin bror, hade tänkt att haka på. Men kände att jag inte orkade. Istället valde jag att meditera i en timme.

Känner nu att det var precis rätt, känner mig mycket lugnare och har inga problem med rastlöshet än så länge. Annars så har söndagar alltid varit en jobbig dag för mig. Förut när jag pluggade, kunde jag aldrig somna på söndagar. Tror kroppen stressade upp sig för kommade vecka. Är fortsatt så att jag brukar må lite sämre på söndgar. Man landar väl och tänker tillbaka på veckan samtidigt som man planerar för nästa.

Ska föröska meditera en timme imorgon med, kommer säkert känns lite jobbigt. Men just när det känns som mest jobbigt, är då det gör mest nytta. Få ner stressen i kroppen, upplever mer värk när jag är stressad. Behöver möta mig själv varje dag, en timme av tysnad och icke görade. Min stund då jag kan växa medvetet.
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar