tisdag 23 augusti 2011

























Denna bok (Anna Kåver, Att leva ett liv, inte vinna ett krig) har jag precis reserverat på bibblan Var några år sen jag läste den. Men tror den är mer aktuell än någonsin. Närmare mig nämligen acceptansen igen, känner att jag är påväg, men inte riktigt där än. Behöver acceptera min sjukdom och alla dess symtom. Lära mig leva med den och inte kämpa emot den som det väldigt lätt blir.

Men känt länge att mitt "tillfrisknade" inte är en kamp. Även om man ibland får höra att man ska kämpa, men tror inte på det. När man kämpar blir det en kamp, en tävling. I en tävling så vinner man eller så förlorar man. Vissa dagar är man så dålig att man inte orkar, alltså förlorar man. Då det händer mår jag väldigt dåligt, känner mig värdelös eller oduglig. Försöker att tillåta mig saker istället, förändringar. Tror att tillåta handlar om att acceptera. Att det ibland känns jobbigt eller att man verkligen inte har någon lust.  Att infinna sig i det och göra saker ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar