fredag 19 augusti 2011




















Mina händer... vad händer?
Känner mig rastlös och orolig kanske irreterad också. 

Andas in djupt, många tankar kring livet och vardagen just nu. Funderar hur jag tar motgångar, försöker se de för vad de är och inte förstora upp dem. Inte heller ta dem personligt. Många bara invanda beteeenden. Vill bli mer långsiktig och mogen i mina val. Krävs tålamod. Måste också andas och kunna bejaka eller betrakta jobbiga känslor. Tycka att det är okej att känna obehag, låta pulsen ha samma frekvens.

Känns jobbigt att jag är så trött och att dagen är så lång. Först förbi försäkringskassan, sen på kvällen ska vi hem till min pappa som fyllt år. Redan ställt in födelsedagsmiddagen en gång, i söndags, då jag mådde för dåligt. Det är väl tröttheten som känns betungade. Ögonen rinner redan av överansträgning. Men vet samtidigt att jag behöver lära mig göra saker fast jag är trött och inte har lust. Långsiktigt får det mig att må bättre. Kan inte vänta tills jag har lust eller orkar, försöker vänja mig vid en högre aktivitetsnivå.

Funderar på om jag måste köpa en bäddmadrass, känns som jag druknar när jag ska somna. Min säng är så mjuk och jag tror att jag sjunker ner lite förmycket i den. Kommit fram till att jag ska försöka sova mer på rygg, helst hela natten. Kroppen får minst belastning när jag ligger så. Tror inte heller bra att jag vrider nacken när jag sover.

Så nu måste jag nog dricka lite mera kaffe för att orka. Hoppas jag kan sova tidigt ikväll, att jag lyckas vrida dygnet tillbaka.


Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar