torsdag 1 september 2011




















Åh, lillebror!
Oroar mig en del för min lillebror. Skulle gära ta hand om honom mer om jag orkade. Men samtidigt så är han vuxen och behöver vara självständig för att mogna och växa.

Ibland är det så svårt att veta om man hjälper eller ger björntjänster. Människor tror jag behöver misslyckas, för att motgångar nästan föder framgång. Man måste lära sig att fortsätta kämpa eller hitta en annan väg, även om man valde fel först. Liksom acceptera att saker och ting inte blir som man tänkt sig. Att någonstans förstå att man heller inte kan kan påverka stora delar av verkligheten.

Just nu förösker jag ställa mig frågan "kan jag påverka det här?" lite oftare. Jag försöker nämligen få distans till händelser så jag lättare kan acceptera dem.

Status idag: Mest trött i ögonen, svullen i magen och värken är i alla fall bättre än igår. Igår var den riktigt hemsk. Men pojkvännen fick trycka några triggerpunkter innan vi la oss. Så sov jag faktiskt gott ända till kl 08.00! Hjälpte nog att jag drog ner lite muskot i kvällstet. Ställde in dagens planer för att jag kände mig stressad. Skulle åkte till atelén och en vän skulle också komma på besök där. Men eftersom jag ska jobba imorgon och sen är det helg kände jag att jag behövde egentid. Viktigast för mig just nu är att få in mina rutiner och de så pauserna emellan. Ska nog dricka en kopp te nu och sen ta en timmes meditation.
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar