tisdag 30 augusti 2011




















Jag har försökt fuska lite sneaste dar med LCHF, men resultatet är tyvärr besvikese. Tycker inte godis är gott längre, smakar bara socker. Har bl.a. testätit naturgodis, ni vet sånna nötter som är doppade i yougurt. Men jag mådde bara illa.

Jag som brukade vara världens godisråtta. I föräldrarhemmet fanns det nästan alltid läsk, godis eller glas. Varje högtid så skickade också min mormor (oma) och morfar (opa) ett stort paket med godis. Lägst upp på bild är en av favoriterna, kinder choklolande. Andra favortiter var milkschnitten (milk slice) och nutella. På den tiden fanns de inte heller att få tag på i Sverige. Så hemma fick jag nutellamacka med smör under till frukost. Till middag var det ofta pasta med smör och örtsalt. Sen tävlade vi syskon alltid om läsken i drickabacken, så gällde att hälla i sig riktigt många innan den tog slut.

Skönt att vara vuxen och veta bättre. Så tacksam för att jag upptäckt LCHF, är aldig sugen på massa godis längre.

Status idag: Måttlig värk. Dock gör magen ont, vaknade av det tidigt imorse. Men lite bättre nu, sen jag ätit frukost och druckigt några glas med äppelcidervinägervatten. Riktigt skönt att jag inte känner av bihålorna/migränen idag, brukar bli illamående då.  
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar