torsdag 15 september 2011

Nu har jag gjort det! Jag har anmält mig till högskoleprovet. Känns läskigt, kanske jag måste plugga nu innan. Var längesen man kände ett tvång i bakfickan. Men tror jag får ta det sakta i backarna. Får skriva ut de gamla proven och lägga upp en plan tills det är dags. Har drygt två veckor på mig. Förväntar mig försig inget fantastiskt resultat, utan bara ett test hur svårt det är. Så jag vet, om det blir aktuellt att satsa på det. 

Har redan mediterat en timme, för ska snart ner på stan och fika med en vän. Känner verkligen nödvändigheten i att jag behöver meditera. Missade dock igår, istället så sträckläste jag en bok på några timmar. Det var också härligt! Den handlade förresten om meditation. Så känner mig extra motiverad, behöver utveckla min högra hjärnhalva mer. Är det som händer när man mediterar. Oftast så är vänster som man använder mest, logik , språket, historiska aspekter och framtida samt koncentrerar på en sak i taget. Vänster däremot arbetar i nuet och med flera saker samtidigt samt intuition, helhetskänsla och kreativitet. 

Är rätt så pigg just nu. Fick en ordentlig sömn på 10 timmar, man märker sån skillnad när man fått sova. Känns som ett stort lugn i kroppen. Nu ska jag gå ut med hunden och sakta börja göra mig i ordning. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar