måndag 17 oktober 2011



Framtida lapptäcke och lugn måndag.

Igår så handlade jag massa tyg på tradera. Fick tag på riktigt fina bruna 70-tals tyger och några fina tyger med ugglemotiv. Lapptäcket ska nämligen ha ett uggletema, ska göra stora ugglor i lappteknik. Det här projektet känns som en riktig utmaning, har aldrig gjort ett lapptäcke och det är många olika delmoment. Som tur har jag redan fått lite hjälp av min pojkväns mamma som är riktigt skicklig på att sy. Av henne har jag också fått min nya symaskin som är toppen. Tack, tack!

Sitter och kollar på Malou, Efter tio,  det handlar om prestationsångest. Tror det är nått nästan alla gått igenom. Jag har också haft prestationsångest. När jag var yngre så var det toppbetyg som gällde, extrajobb, gav allt inom idrotten...

Jag tävlade till och med när jag cyklade till och från skolan, ingen fick cykla om mig och jag var också tvungen att trampa upp för den långa sjukhusbacken påväg hem från skolan för att känna att jag dög till. Nu i efterhand kan jag skratta åt mig själv, att jag var så tävlingsinriktad. Känner att jag kommit ifrån det i och med att jag blivit sjuk. Jag kan inte längre kicka prestationer på det sättet. Jag har också gjort mina krav på mig själv mer personliga. Eller snarare bytt ut ordet krav till potensial.

Så försöker se min egna potensial istället för att ställa krav och jämföra med andra. Tycker inte heller att det är hela världen när jag misslyckas med nått, huvudsaken jag försöker. Som jag skrivit om förut, är för mig "att försöka" en prestation i sig. Samma sak gäller när jag försöker bli mer "frisk". Kan inte göra det till en tävling eller kamp heller. För de dagar jag mår dåligt, vill jag inte känna mig som en förlorare som inte orkar kämpa. Mår inte bättre av att känna mig misslyckad, speciellt inte då jag mår som sämst. Så för mig handlar det mer om ett tillåtande och att jag fortsätter försöka. Varje dag har potensial till och med de dåliga.


1 kommentar:

  1. Jättefina uggletyger! Ska nog kolla lite på Tradera jag med... Hoppas du har en fin tisdag! Kramar! ♥

    SvaraRadera