fredag 7 oktober 2011
















































































































Jag och min cykel.

Reflekterar över min cykel, för idag kan jag inte använda den. Igår när jag cyklade släppte kedjan nästan helt. Jag tror att jag bara haft en enda cykel som varit helt ny. Den fick jag en sommar på lågstadiet när min mormor och morfar var och hälsade på i stugan. Såklart valde jag en lila cykel, för på den tiden skulle allt vara lila eller rosa.

Den bytes så småningom ut till en begagnad rosa mountainbike. Kommer ihåg att det stod scorpion på den i gul text. Tyckte det var lite roligt eftersom jag är en skorpion. Den var snabb och hade ingen fotbroms... en dag när jag och mina vänner var påväg ner till stan, de hade moppe och jag cyklade. Så fick cykla väldigt fort. Jag fick möte, bromsade in och flög över cykeln. Slog i huvudet i en järnstolpe och hamnade nästan på bilvägen. Jag kommer egentligen inte ihåg nått av det här, för jag blev medvetslös och vaknade på intensiven.

Fick dras med wiplash och hjärnskakning i flera veckor. Har fortfarande ett ärr i huvudet där de inte växer nå hår.

Nästan ett år efter det så lånade jag min klasskompis mountinbike, tyvärr råkade jag upprepa samma sak. Fick möte, bromsade in hårt och flög över cykeln. Denna gång slog jag i hakan, så har ett ärr där också. De fick även slipa ner mina framtänder. Var pinsamt att träffa min läkare, han konstaterade att jag visst cyklat för ett år sen med. Fick också ringa hem och säga att jag hade cyklat och att de kunde komma och hämta mig sjukan igen.

Sedan dess har det bara varit gamla damtrallor. Alla riktigt skralliga, så de går alltid förr eller senare sönder. Men har alltid cyklat mycket och känner mig handikappad utan cykel, ibland har jag inte tålamod att åka buss. Tycker bussåkandet tar alltid löjligt lång tid.

Kroppen mår okej och det är alltid en skön känsla med fredag, man slappnar av. Träningen gick okej igår, men kände mig slut i huvudet och på slutet fick jag kramp och illamående. Behöver nog coola ner lite på plan också, känns som jag stressar iväg bollen. Kunde verkligen göra saker och ting bättre, men tror att jag behöver mer rutin.

Trevlig fredag och cykla lugnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar