lördag 8 oktober 2011




Höstpromenad

Idag swischade dagen förbi, städning, besök... å sen en promenad i höstskogen. Så vackra färger just nu. Hittade mig också en liten tron i skogen. Skulle vara coolt att han en sån hemma.

Sen åkte vi hem till pojkvännens mamma och sen direkt till akupunkturen. Somnade med nålarna i och börjar märka resultat på behandlingen. Smärtan i ansiktet har gått ner, förut hade jag nästan 2-3 dagar i veckan som jag hade så ont att jag inte kunde röra mig för kändes som huvudet skulle explodera. Kunde inte heller koncentrera mig för att jag fick synrubbningar.

Så idag har kroppens känts rätt bra, första dagen denna vecka jag inte haft någon träningsvärk heller. Blev kanske lite för hårt träning denna vecka. Men älskar att träna, men mår inte så bra av att träna så mycket eller snarare hårt. Min kropp återhämtar sig inte lika bra så en fullt frisk kropp har jag märkt. För mig är väl egentligen återhämtningen det viktigaste, därför är det ändå viktigt att jag tränar. Kroppen behöver vila, men för en effektiv återhämtning behövs alltså aktivitet. Viktigt att jag försöker bygga upp kroppen med muskler och att hjärtat får jobba. Långsiktigt så är det alltså bäst att träna så mycket som jag orkar, bara jag kan återhämta mig ordentligt. Så min kropp inte bryts ner ytterligare. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar