onsdag 12 oktober 2011



Spillde ut dagen.

Jag började med att spilla ut en hel kopp kaffe på morgonen. Tror det är tredje gången jag gör det, denna gång kom det i alla fall bara jätte lite på mattan.

Sen fick jag ett infall, att jag borde åka till Stockholm. Ringde en vän som peppade mig. Sagt och gjort, stressade iväg till tåget. Var dock i onödan, för SJ hade seriösa problem. Kom fram en timme senare än beräknat.

Väl framme så träffade jag min vän, vi åt lunch och uppdaterade. Sen blev det lite shopping. Eller snarare typ tre affärer. När min vän behövde åka hem (Hon pluggar 200% och jobbar halvtid), så orkade jag inte gå mer. Så satt mig ner i över en timme för att vänta på bussen. Tog en stor kaffe och betraktade människor. Satt några holländare nära intill, höjde stämningen eftersom jag tänkte på matchen igår som Sverige vann.

Riktigt skönt att vara hemma. Älskar småstaden, eller snarare så trivs jag inte i Stockholm. Ser inte poängen i butiksutbudet eller alla stressade människor.  Även om det blev lite shopping, en brun stickad tröja , en brun blus och ett brunrött linne. Allt allá kaffefärg! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar