torsdag 13 oktober 2011



Det tar tid.

Här är damtidningarna som jag köpte för några dar sen, är fortfarande förkyld och har kvar att läsa. Än så länge har jag bara löst ett korsord. Precis när jag kom hem med tidningarna träffade jag på den 90-åriga tanten som bor längst upp i trapphuset. Visade tidningarna förstås, tror hon tyckte det var lite kul. Hon har tydligen prenumerarat på Hemmets journal i 40 år! Om jag börjar nu kanske jag kan prenumera i 60 år.

Jag hjälpte henne ut med rullatorn, bökigt med trappor. Hon bjöd upp mig till henne också. Fick gärna komma över om jag hade tid. Ska plinga på så fort jag blivit frisk, vill inte smitta ner en sån gammal person.

Idag har jag varit en sväng nere på stan och lunchat med en kompis. Alltid lika trevligt att ses, hon har sån positiv energi. Man kan se på långa vägar när hon kommer, hon studsar fram.

Själv så lunkar jag idag, gårdagen har satt sina spår. Jag är riktigt trött och magen är också krånglig. Men var roligt att ha en spontandag, tror det kan vara riktigt nyttigt att ha det ibland. Bryta vardagen lite och gå på känslan. Idag blir det dock återhämtning som gäller. Kommit fram till att jag nog aldrig skulle kunna leva ett stressigt liv, min kropp går sönder av det. Gäller att inte ha bråttom. Oro är också en stark stressfaktor. Försöker hela tiden ifrågasätta den, så att den minskar. Känner att det är dags att granska den lite, så den minskar.

Nu ska jag ta och bada samt njuta av att vara hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar