torsdag 24 november 2011


























Om natten

Blir ett litet nattinlägg, för har svårt att sova. Bihålorna är helt igentäppta. Så när allt är tyst och mörkt finns det utrymme för tankarna.

Känner mig orolig i sinnet, men kan inte riktigt sätta fingret på vad det är. Men känns som jag är inne i en mellanperiod och att det kommer ske förändringar inom snar framtid. Vi ska antagligen flytta snart om allt går som det ska, det blir en stor omställning. Antagligen till det bättre, men är alltid lite jobbigt att vänta... man vet aldrig vad som kommer hända.

Min sjukskrivning kommer också gå ut snart, så känner en viss press på mig själv att jag ska må bättre då. Längtar till att börja aktivera mig mera, men är osäker på hur mycket jag kommer klara. Vill inte vara sjukskriven, men ibland känns det inte som om man har så mycket till val, är ändå kroppen som bestämmer.

Vill försöka ta hand om mig själv ännu bättre, finns alltid förbättringar som kan göras i mina rutiner. Tror jag ska göra ett nytt rutinschema. Ett schema med visioner, så som jag önskar att mina rutiner ska se ut. Ja, är nog bäst att bryta ner sin oro i rutiner, det ger trygghet och långsiktighet.

Börjar skissa det nu genast!

Orkar inte tänka på morgondagen, hur jag ska orka jobba och sen gå ut med en kompis på kvällen. Ska också inhandla en ny innebandyklubba på stan... ta tillvara på natten, skissa rutiner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar