torsdag 9 februari 2012


Att hoppa

Idag har jag varit på möte hos försäkringskassan. Kändes såklart lite jobbigt. Men gick upp tidigt idag och yogade faktiskt lite, kände att jag behövde fylla upp med positiv energi för att orka dagen. Gick också ner tidigt så att jag inte skulle behöva känna mig stressad.

Mötet tror jag gick bra, kände mig balanserad i alla fall. Tror också det var bra att möta min handläggare personligen, har ju pratat på telefon ett flertal gånger. Vi hann också fylla i min ansökan om fortsatt aktivitetsersättning. Det är den jag är mest orolig för, vet inte hur det ska gå om jag inte får den beviljad. Så nu är det bara att vänta...

Vänta och vara orolig. Men känner samtidigt att jag inte kan göra nått åt saken, beslutet ligger inte i mina händer.

Får hoppa och hoppas och se hur det går. Har ändå blivit bättre på att inte oroa mig, lägger liksom ut den på entreprenad. Känns faktiskt som en frihet att inse hur mycket jag egentligen inte kan styra över. Livet är fullt av omständigheter som man inte alltid kan påverka. Får infinna mig och vara mitt egna bästa stöd. Kort och gott inse de saker jag kan påverka och de jag kan göra nått åt.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar