onsdag 15 februari 2012


Vi är två trötta.




Fedor är så söt ibland när han sover, kryper ihop som en boll och snarkar.

Har fått ett positivt besked idag i alla fall och det är att min CSN-skuld har blivit nedsatt. Behöver inte betala något på den tills april. Men sen så måste jag söka om nedsättningen beroende på hur min inkomst blir efter april. Nu har de beslutat om att jag ska betala tillbaka 656 kr/ månad from april och resten av året, men då antar de att jag ska ha en inkomst. 

Så fortsätter att vänta in fler beslut. Kommer nog dröja innan jag får besked om aktivitetsersättningen. Pratade med min handläggare idag och hon har inte ringt min läkare än. Tror jag kan falla på att min läkare bedömt min nedsatta arbetsförmåga 6-9 månader. Arbetsförmågan måste vara nedsatt minst år för att det ska kunna fattas beslut om aktivitetsersättning. Varken jag eller min läkare visste om det, så är inget vi utgått ifrån.

Fick i alla fall lite plåster på såren av min handläggare, fick ett 10-klippkort på badhuset. Så får försöka simma lugnt till beslutet dimper ner i brevlådan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar