fredag 24 februari 2012






































Estelle Fedoria Silva Mary

Så heter vår lilla prins här hemma... kul med en prinsessa igen, gillart! Även om man blev lite chockad av namen. Tycker lite som Herman Lindqvist "Tänk dig att en svensk drottning i framtiden ska heta Estelle, det låter inte klokt, som namnet på en nattklubbsdrottning" Roligt sagt, låter i alla fall inte så svenskt enligt mig, eller traditionellt för en kunglighet.

Annars så har det varit en rätt tung dag, var helt slut efter praktiken. Grät lite när jag kom hem för att jag var så trött.

Är mycket nu som snurrar i huvudet, i och med avslaget av aktivitetsersättningen igår. Försöker samla mig och ha mina rutiner som vanligt. Känner inte att jag kan påverka situationen, försöker bara finna mig i det och göra mitt bästa för att de inte ska bryta ner mig mentalt. Väntar fortfarande på att min försäkringshandläggare ska ringa mig. Är sur på henne, för att hon hjälpte mig att fylla i ansökan och hon måste redan då vetat att det skulle bli avslag för att det stod 6-9 månader i läkarintyget (måste var minst 12 månader, visste varken jag eller min läkare att det var ett krav). Vi hade inte behövt lämna in ansökan överhuvudtaget...

Önskar alla en trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar