söndag 12 februari 2012



I lotus

Varje morgon börjar jag med ett yogapass. Lite olika beroende på hur jag mår. Känner att jag behöver det, har inte mått så bra senaste tiden. Kroppen är helt slut.

Idag när jag skulle spela innebandy fick jag be tränaren att plocka ut mig. Jag kraschade helt, mjölksyra i hela kroppen och svimningskänsla. Blev såklart lite ledsen. Nu när jag fick chansen från start och ville visa vad jag går för, gick det åt helvete.

Som sagt är ingen bra kombination att vara en dålig förlorare och inte kunna prestera. Gifter sig inte... men min energi räcker bara till att fortsätta försöka. Kan inte inte förvänta mig resultat. För mig är det bara en prestation att träna över huvudtaget.

Saknar dock gamla Lova som alltid tränade. Saknar ett aktivt liv som jag hade förut. Träning har alltid varit en stor del av mitt liv. Är frustrerande att jag inte har resurserna längre.

Blir ledsen när jag tänker på det. Samma känsla som igår när vi gick förbi skidspåret igår. Är ju där jag ville vara egentligen.

Yogan är i alla fall utan prestige. Orkar jag inte vissa mornar så kan jag bara meditera eller göra lätta positioner. Yogan är min frizon. 

1 kommentar:

  1. Förstår hur du känner! Att försöka räcker! Så länge vi försöker finns mening! Du är stark och inspirerar mig. Är imponerad av din lotus :) Det är sannerligen ett resultat! Jag har lång väg dit...

    SvaraRadera