onsdag 29 februari 2012
































Vårdag med solsken

Idag öppnade jag upp balkongdörren och planterade om min doftranka. Fedor var förstås också med, känns som det är vår på riktigt nu.

Pratade med min läkare idag också, vi hann inte prata igenom allt. Känns inte bra, fick försig en läkartid, men vet inte när den är än. Tog mig tre veckor innan jag fick telefontiden, så gissar att det kommer dröja nu också.

Det känns inte som hon är så insatt i vad aktivitetsersättning är eller vad det innebär. På henne låter det som om jag skulle gå hemma om jag beviljats det. Räcker väl bara med att analysera namnet, "aktivitetsersättning", meningen är att man ska komma tillbaka till aktiviteter. Just nu har jag praktik och meningen var att jag skulle försöka öka den. Försäkringskassan samarbetar också med AMS, där de har olika arbetsrehabliterings program.

Som det ser ut nu, blir jag utförsäkrad nästa månad. Efter det blir jag helt utan någon som helst ersättning i tre månader. Jag kommer att slussas över till AMS, där kommer jag antagligen ingå i nått program. Måste även ha en sjukskrivning som påvisar min arbetsförmåga. Förhoppningsvis kommer jag få aktivitetsstöd, inte så insatt i det. Tror att det ligger på 2000-3000 kr och vet inte vilka motkrav det kommer ställa. Men först tre månader utan rätt till ersättning....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar