tisdag 28 februari 2012







































Pannacotta beroende

Senaste tiden har jag fått en hook på pannacotta. Senaste två veckorna har jag provat vanilj, choklad, passionsfrukt, blåbär och hallonpannacotta. Hittills är nog den med passionsfrukt (bild ovan) varit godast.  Äter vanligtvis inte så mycket godsaker, men just pannacotta går att göra low carb varianter på. Tror det här kan vara min grej.

Idag var det lite tungt i början av dagen, tänkt mycket på att jag blivit utförsäkrad. Känns bättre nu när pojkvännen kommit hem. Vi tog också en liten löprunda på 3 km i vårsolen, piggade upp mig. Kan tillägga att det nog inte kan kan kallas för att löpa, snarare lunka. Lunkrunda.

Gjorde också ett spontanbesök på den lokala fibromyalgiföreningen. Var första gången jag var där faktiskt. Var också precis som jag tänkt mig, bara äldre, typ min mammans ålder. Därför har jag inte besökt dem tidigare, men nu ville jag ge det en chans. Kanske kan vara trevligt ändå, om jag kommer tillbaka har en tant lovat att lära ut hur man stickar sockor. Det har jag alltid velat lära mig... får se hur det blir. Kanske ska ge det några fler chanser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar