onsdag 28 mars 2012






























Arbetsförmedlingen
Idag har jag haft mitt överlämningsmöte. Fick ett välkomstpaket med broschyrer... enligt en av dem har jag 1000 möjligheter!

Riktigt så är det inte, känns snarare som ett skämt som låg där på skrivbordet.

Mina möjligheter är högst tre, kanske fyra om man skulle räkna in tanken att strunta i dem. Första är att ingå i ett rehabprojekt, andra är praktik och tredje är något som kallas utvecklingsanställning.

Antagligen blir nummer två aktuellt. Då ska jag gå på praktik och få aktivitetsstöd, vilket blir ungefär 3000 kr i månaden. Kruxet är då att de ställer motkrav och det är att jag kommer upp i 10 tim praktik. Vilket känns som en stor omställning, då jag bara haft 4 tim sen tidigare. Vet inte i dagsläget om jag kommer klara av det, kan väl bara försöka och se om jag orkar.

Har inte smällt mötet riktigt än eller det som händer omkring mig. Var jobbigt att vara där, grät lite såklart. Har ett nytt möte inbokat om en vecka. Imorgon ska jag till läkaren, känns också jobbigt. Men kan inte göra så mycket åt saken. Bara att försöka infinna sig och ta saker som de kommer. Är helt slut idag... men ikväll blir det i alla fall att titta på Zlatan, Milan mot Barcca, kanske han kan göra några mål så man blir på bättre humör.

2 kommentarer:

  1. Hej usch har du ett jobb? eller är du helt sjuk skriven? dessa a-kassan. suck.
    går igenom samma sjukdom de inte lätt.. usch..
    tänker på dig! kämpa
    www.dessan83.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Hej hej! Nej, har inget jobb. Gått på aktivitetsersättning i 1,5 år och fick avslag för fortsatt, då min arbetsförmåga "bara" är nedsatt 6-9 månader (alltså är jag egentligen sjukskriven). Den måste vara nedsatt minst ett år.. Har inte heller heller någon A-kassa för att jag pluggade innan jag blev sjukskriven. Så därför kommer jag få så låg ersättning, är den lägsta. Kanske också blir mindre om jag inte är ute på praktik minst 10 tim/veckan... nej, är verkligen inte lätt att vara sjuk. Kämpa på du med! <3 Kram

    SvaraRadera