torsdag 31 maj 2012






























Hon som stör...
Idag har jag haft problem med sömnen, vaknade redan vid 05.00 av magvärk. Så sprang några vändor fram och till baka i sovrummet för att hämta kläder, bok, spikmatta, kudde ... försöka sova igen, fast det inte gick. Emil blev så klart irriterad för att jag sprang så mycket. Efter mitt misslyckade försök att sova igen, gick jag istället upp och förberedde frukost på sängen åt Emil. Stekt hjärta (ägg) och kaffe.

Sen när Emil gått till jobbet kunde jag äntligen somna om, sen var det väldigt svårt att komma upp igen. Men var tvungen att gå upp för har varit på möte hos min coach på rehab kl 10.00. Idag har jag fått till uppgift att skriva ner saker som ger mig energi.

Här kommer en lista på det "saker som ger mig energi"

1. Vara kreativ - olika projekt eller lösningar på olika problem
2. Gå ut med hunden - få risk luft
3. Pyssla och lyssna på radio
4. Ta hand om mig själv - bada, kamma håret, göra naglarna
5. Ta hand om min omgivning - städa och fixa, ta hand om blommorna
6. Träna lagom
7. Träffa vänner - prata av sig
8. Vara ute i naturen - riktig skog
9. Röra på mig hela tiden - får ont och blir trött av att sitta länge
10. Mellanlanda - behöver mycket tid för mig själv så jag kan lugna ner mina sinnen
11. Kaffe, snus och te
12. Fördjupa mig i något ämne älskar att snöa in mig
13. Meditera -  får bättre fokus
14. Ta det lugnt - sätta gränser när det behövs
15. Massera mig själv - lura nervsystemet
16. Skriva - få ur mig saker och kunna få distans till dem
17. Sjunga
18. Engagera mig - att inte bry sig leder ofta till passivitet
19. Sova bra
20. Ha rutiner
21. "Spara inte in på det roliga"

Nu kommer jag inte på nått mer. Punkterna går också ihop med varann, får fila lite mer på det hela. Vad får ni energi av?  Vore intressant att veta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar