onsdag 9 maj 2012






























Ny medicin
Igår ringde tillslut min läkare och vi pratade igenom situationen. Hon kunde inte svara på om min trötthet berodde på allergi eller om det är min vanliga fibro trötthet. Det vi kom fram till var att jag ska dubbla min allergimedicin plus att jag ska ta antidepp för att se om jag blir piggare av det.

Så igår var jag och hämtade min nya medicin, ska börja med en halv tablett om dagen. Vi får se hur det går, hoppas jag må bättre. Har testat antidepp förut i lägre dos mot smärtan, men då har det tyvärr inte fungerat. Men den här nya ska vara en modernare sort som är uppiggande tillskillnad från de gamla som var mer lugnade och skulle hjälpa mig sova.

Känns lite konstigt att jag börjat med antidepp, har länge varit emot det eller kanske snarare rädd. Sen har jag känt att jag egentligen inte är deprimerad. Mitt största problem är ju tröttheten och smärtan och när det blir mycket av den så går jag också ner mig mentalt. Så min förhoppning är att jag ska bli piggare och jämnare i min känslighet.

Känner mig ibland som olika personer i samma, beroende på hur jag mår. Det är rätt stor skillnad på Lova som mår bra och den som mår dåligt. När jag mår dåligt så blir jag extremt känslig, vilket är rätt svårt att hantera.

Idag mår jag inte särskilt bra, har jätte ont i ansiktet. Smärtan dunkar för fult bakom ögonen och flyttar runt i ansiktet. Jag har tagit smärtstillande, vilket känns sådär. Är mycket medicin nu. Väntar på att det ska bli bättre, just nu klarar jag inte ens gå ut med Fedor. Men regnet verkligen öser ner ute, så tror försig inte Fedor har nått emot att vänta.

Tur att jag har en akupunktur imorgon, är räddningen för den här smärtan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar