lördag 2 juni 2012






























Liten sjukstuga...

Fedor är inte sjuk, men han har ett sår i baken som blöder och varar. Stackarn, men det har i alla fall blivit bättre. Tills vidare måste man bära sina kalsonger, så att det inte kommer in smuts i såret och så han inte fläckar här hemma.

Är upp mitt i natten för att det är svårt att sova när halsen gör ont. Sitter uppe och tittar på min serie, Big Love och dricker mitt "ont i halsen te". Halsen känns bättre, så ska nog försöka lägga mig snart igen när avsnittet är slut.

Är alltid speciellt att vara uppe mitt i natten, man får lite andra tankar. Just nu undrar jag hur jag var som liten, alltså som baby då man inte minns nått. Om jag redan då var känslig, kanske hade hade svårt och sova eller om jag var kräsen med mat. Tror jag måste fråga pappa om det...

Har också tänkt en del på den sommarstuga familjen hade när jag var liten, eller snarare den natur som fanns tillgänglig. Där var jag ute mest och lekte ute i skogen, vid bäcken eller i grustagen. Jag hade en egen flotte som min pappa hade byggt till mig, den var så stor att jag kunde stå på den och styra med en lång pinne. Jag åkte ner för bäcken på sommarna, men det bästa var på våren. För på våren var det översvämning i björkdungen och där blev det en liten stilla sjö med massa björkar i. Där kunde jag ro runt i timtal... minnen...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar