söndag 3 juni 2012
































Nu är jag uppe igen och igen.
Gick inte så bra att somna igår, var tvungen att ta en vända till. Vaknade ännu en gång av andningsnöd och hade jätte ont i halsen. Så till slut somnade jag tredje gången gillt och sov till kl 11.00. Var aningens jobbigt att ta sig upp igen. Men nu mår jag bättre, tagit smärtstillande, för allt blir värre med en liten förkylning.

Nu har jag precis planterat om mina pelargonsticklingar. Tomatplatan har också fått flytta in, för tror den trivs bättre inomhus i mitt söderfönster, det blir lika varmt som ett växthus där. Skönt att ta hand om sina blommor, sånt gör mig lite lycklig inombords. Önskar jag hade ännu fler blommor, tror jag måste fixa några fler till balkongen, där finns gått om plats.

Regnet porlar ner nu, hann precis omplanteringen som tur va. Nu blir det lite mer serier och lugna stugan. Väntar på att Emil och hans vän ska komma hem med cola och halstabletter till mig. Brukar inte vanligtvis dricka läsk, men är bra när man är sjuk och trött samt inte orkar äta så mycket.




2 kommentarer:

  1. Visst är det fint i denna blomtid...är guld för själ och ögon.
    Lycka till med sticklingarna!
    Här är det förkylt och krassligt, som hos dig, men hundarna mår tack och lov bra :)
    Kryapåkram till Fedor & dig

    SvaraRadera
  2. Tackar ödmjukast... ger verkligen extra energi i själen när blommor slår ut allt blir grönt =) Kram

    SvaraRadera