onsdag 20 juni 2012



Inte bara en sten...
När jag ser den här stenen börjar jag genast drömma mig bort, ser ut som jorden fast med ännu fler länder. Den ser nästan ut som ett mini kosmos, kanske en annan planet... jag har ganska lätt för att fantisera och drömma bort mig. Händer både i små sammanhang och i stora livet. Funderat på det mycket senare tid. Undrar om jag behöver bli mer realistisk som människa. Men jag har inte klart för mig var gränsen ska gå, var kan en naiv drömmare möta en tråkig realist? Hur mycket behöver man av varje? ... eller har en realist ens drömmar?

Får nog återkomma med svar, har inte funderat klart än. Annars har jag haft en lugn och prestigelös dag, precis som jag bestämde mig för igår. Började med att jag sov länge och kunde meditera direkt på morgon, eftersom jag för en gång skull var pigg. Sen har dagen bara rullat på, hängt och pysslat på balkongen, men framförallt tänkt. Behöver mina "tänkardagar" emellanåt för att må bra.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar