torsdag 16 augusti 2012





























Hej bloggen!
Idag har jag gett mig själv semester efter två riktigt tuffa dagar.

Det gick inte alls bra hos läkaren, hon tror inte att jag är sjuk utan att mitt bristande självförtroende är det som är problemet. Vet inte vad jag ska skriva, känns mer som ett skämt. Indirekt menar hon att jag kan klara av mer saker än jag tror. Känns verkligen som ett slag i ansiktet, vet inte hur många gånger jag försökt saker och ting och det slutat i tårar för att det inte går. Jag har snarare haft som problem att jag många gånger kört över mig själv helt och hållet... ja, hon sa massa mer konstigheter som jag inte ens orkar ta upp...

Nu är hon i alla fall utbytt, känner att det inte funkar att ha en läkare som inte kan ge mig den vård jag behöver. Hon verkar inte ens tro på en diagnos som heter fibromyalgi, hur som helst tar hon mig inte på allvar. Nu ska jag gå tillbaka till en gammal läkare som jag hade för flera år sen, hon var faktiskt den första som tog min värk på allvar. Tyvärr fick vi avsluta vårt sammarbete när jag flyttade till Stockholm. Sen ville jag inte tillbaka till samma vårdcentral, men nu har hon bytt vårdcentral. Hoppas bara allt går i lås nu.

Igår hade jag ett fysiskt sammanbrott, var flera år sen jag hade så ont. Tyvärr kom det också väldigt olägligt då jag var på möte hos min coach. Som tur av hann vi prata lite innan jag bröt ihop helt. Fick så ont i huvudet att jag inte kunde sluta gråta. Jag fick gå in i ett eget rum och försöka lugna ner mig, men gick inge vidare. Blev bara värre och jag började må riktigt illa också. Min räddning var att Emil kunde komma och hämta mig, kunde knappt gå och och verkligen inte cykla hem.

Vägen hem kändes jättelång, smärtan kändes så illa som om jag skulle sprängas eller nästan dö. Direkt när Emil stannade bilen öppnade jag dörren och spydde tre gånger pga smärtan. Sen fick Emil leda upp mig och och mata mig med piller och lägga mig i sängen. Mina kläder var helt blöta eftersom jag kallsvettades så mycket. Efter några timmar i sängen med djupandningoch dubbel dos medicin kunde jag resa mig igen.

Var en läskig upplevelse igår, var längesen smärtan fick gå så långt.

Så nu förstår ni kanske varför jag tagit semester idag, varit mycket av allt. Det som känns bra är att jag bytt läkare och att jag har coachen på min sida. Hon har också rekommenderat mig att byta läkare. Sagt och gjort!

1 kommentar:

  1. Vad jobbigt för dig. Själv har jag problem att hitta läkare som inte vill skylla allt på fibron.
    Hang in there!

    SvaraRadera