tisdag 11 september 2012






























Har ni märkt av höstluften?
Det har jag i alla fall gjort, värk i lederna är tyvärr ett hösttecken för mig. Därför har jag virkat ett par handledsvärmare, tog lite tid eftersom jag just har ont i lederna. Men nu är de klara och jag är riktigt nöjd. Har inte gjort de allt för stora, utan vill kunna ha dem under alla slags tröjor.

Idag har jag varit lite dyster, eller haft en känsla av att inte riktigt orka. Varit på praktiken, men det var riktigt tungt. Sen har jag dessutom varit med lillebror hos sin läkare, det gick bra. Tyvärr mådde mådde han inte så bra efteråt, vet hur det känns...

Känslan av att orka, kommer förstås också av mitt fysiska tillstånd. Jag har ont i ansiktet i dag igen, grrrr tar så mycket energi! Nu vet jag inte heller hur det blir med mina smärtstillande, om jag får ut dem i tid. Jag har som sagt bytt läkare... jag får alltså inte bli riktigt dålig dagarna framöver, då är det kört. Så är lite orolig, är ju inget jag egentligen kan styra över.... men minnet lever kvar (två veckor sen) då jag testade utan smärtstillande och trodde jag skulle dö i smärta, var sån intensiv smärta att den fick mig att spy tre gånger.

Nä, jag är verkligen inne i en värksvacka. Känns som en evighet till den 18:e då jag ska till läkaren. Måste ha mer hjälp och vidare utredning för smärtan i huvudet.

7 kommentarer:

  1. Hello I am loving your blog, you make it seem like we are not alone with this horrible sickness. We moved back to Västerås last November, and I am finding it a bit challenging. Would you be open to meeting up for a coffee one day? Again thank you for your blog and for sharing your story.

    Crystal

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Crystel!
      Tack för de fina orden, värmer ödmjukast. Jag tar gärna en kaffe med dig! Är du sjukskriven eller jobbar du? Undrar om de är hemma dagtid... Har du facebook? Tänker att det är lättare att höras där... Ooops, nu skrev jag på svenska, förstår du ändå?
      Kramar Lova

      Radera
    2. yes I am on Facebook https://www.facebook.com/EmiratesBaby or Crystal Nystedt. look forward to meeting up

      Radera
    3. Jag hittar dig på facebook, men går inte att bli vän med dig, har du några speciella säkerhetsinställningar? ... sök mig på Lova Marcks. Kram

      Radera
  2. Usch känner verkligen med dig har legat däckad i feber i över en veckan är så tacksam över att jag har hittat en doktor som förstår tog bara 15 år (suck) hoppas verkligen allt löser sig och att du får må bra det är du värd.. Kramar om

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, feber låter inget vidare... vet ju att det brukar bli värre bara man har en liten förkylning. Du får verkligen krya på dig och ta hand om dig själv så gott det går. Styrkekramar Lova

      Radera
  3. Jaaa...känner som du...tycker det värker intensivt överallt helt plötsligt.....Jag tycker också att jag tappar all ork,allt känns bara kämpigt!Man vet inte riktigt hur man ska göra tycker jag,har försökt att tänka positivt men det funkar dåligt...Tack för att jag får känslan av att känna igen mig och att inte vara ensam!Katarina

    SvaraRadera