tisdag 4 september 2012





























Sjukgymnast
Nu har jag varit på första besöket hos Penttis, en känd sjukgymnast här i Västerås. Han jobbar mycket med idrottsskador. Till skillnad från många sjukgymnaster jobbar han väldigt fysiskt. Det känns lovande för att det känns som han vet vad han gör. Han har redan kommit fram till att jag har inskränkt rörlighet i övre bröstryggen. Så vi kommer antagligen jobba med att få upp rörligheten där samt någon funktionell träning. Ska dit redan på fredag igen och göra konditionstest.

Just nu är jag helt slut, har precis tagit smärtstillande. Sjukgymnasten klarade förstås att  provocera min smärta i ansiktet och så har jag ont i lederna sen innan. Men blir tyvärr inte att ta det lugnt idag som jag skulle behöva. Snart måste jag ut med hundarna och sen ska jag dessutom följa med min lillebror till läkaren. Han behöver mitt stöd så att han får rätt vård, en annan har ju varit med i gamet ett tag.

Dessutom har jag praktik idag och möte med coachen. Jag undrar hur jag ska klara av allt, i värsta fall får jag avbryta allt. Huvudsaken är att jag orkar följa med lillebror till läkaren. Sen har jag också hört av mig till coachen och kollat om vi kan ta mötet per telefon idag istället...

... en sak i taget och vänta tills pillerna börjar verka.

1 kommentar:

  1. Jag ligger i soffan och håller på att värka sönder :( men tänker på dig och hoppas du pallar dagen ..kram på dig

    SvaraRadera