lördag 12 januari 2013





























Förbereder mig
Idag har jag köpt min första dosett! Känns tryggast så nu när jag ska ta fler, snart tillkommer allergi medicinen också.

Är hemma själv, Emil är i Stockholm och firar sin kära faster. Behöver landa efter gårdagen, blev många besked. Sen så känner man sig alltid extra sjuk och så när man har varit hos läkaren, det är som om verkligheten tränger sig på.

Känns i alla fall bra att jag äntligen fått min migrändiagnos, är ingen läkare som tagit det på allvar innan. De har velat se det som en del i fibron, men tycker att det är en egen diagnos.

Fick också ett tråkigt besked igår, min handledare på Arbetslivsresurs kommer att sluta. Det känns jätte tråkigt, hon har verkligen varit ett stöd för mig och hållit ihop alla trådar. Hon har verkligen hjälpt mig att få rätt sorts vård och behandlig. Det har också fungerat väldigt bra på ett personligt plan. Som tur är kommer hon behålla mitt nummer i telefonboken, om det inte flyter på som det ska efter hon slutat.

Känns inte som det är lönsamt att hjälpa folk på riktigt som hon har gjort. Alla ska behandlas lika efter samma direktiv och framgångar ska synas i statistiken.

Jag har även fått en ny handledare på Arbetsförmedlingen, så har ingen myndighetsperson att vända mig till eller vet inte vem någon är. Får se hur det blir med allt, huvudsaken är att jag inte tvingas börja om med allt igen, det är min mardröm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar