söndag 28 augusti 2011

Idag har varit en riktigt dålig dag. Var längesen jag var så slut i kroppen. Gick och la mig tidigt och sov, tror vid 22. Vaknade vid 08 och det var bara en match att ta sig upp ur sängen. Var så himla stel, ont i alla leder. När jag kom upp så var jag tvungen att sitta i soffan en stund. Tvingade mig ut med hunden, kändes jätte jobbigt. Hade verkligen ingen lust, men motivationen var att jag måste lära mig att göra saker fast det är jobbigt. Tänkte också att stelheten kanske skulle bli lite bättre om jag rörde mig. Men det blev ingen större förbättring idag.

Hade bestämt träff med en av min bästa vänner idag också. Hon bor i här, och är på besök ibland. Så man måste passa på. Tillslut kändes det jätte jobbigt, lusten försvann. Bestämde mig för att göra det ändå. Så tog ett varmt bad för att försöka orka mer. Sen fick pojkvännen skjutsa mig. (Världens bästa pojkvän).

Väl där var jag så slut att det var svårt att sitta på stolen. Kunde heller inte fokusera på samtalet. Fick verkligen anstränga mig för att prata.

Väl hemma igen kraschade jag. La mig i sängen och grät. Är bara så trött och är så jobbigt när lusten försvinner. Som tröst fick jag i alla fall hallonglass serverad.

Fortfarande jätte trött och magen har också svullnat upp. Längtar till sängdags och till en ny bättre dag. Försöker acceptera läget. Förhoppningsvis kommer de nå bra av det här, att jag är trött för att jag fick behandling igår och att det är kroppen som läker. Hoppas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar