fredag 9 september 2011




















Andra gången vi låser in nyckarna i tvättstugan. Jag var tvungen att ringa på mina grannar, men ingen som öppnade fast de var hemma. Som tur var öppnade sista dörren längst upp. En gammal tant på 90 år, tänk att det var hon som var oräddast. Tycker mina andra grannar borde känna igen mig, eller är de bara allmänt rädda?

Vi blev ganska stressade och det förstörde lite av fredagsfriden. Men kanske det för något gott med sig, fick en pratstund med tanten. Hon var jättetrevlig. Sa åt henne att hon gärna får ringa på oss om hon behöver hjälp med att bära upp kassar eller annat. Sa att jag var hemma på dagarna med. Hon kan nog behöva lite hjälp, har lite svårt att gå. Blev tydligen påkörd av en bil på ett övergångsställe här i närheten för tio år sen. De trodde hon skulle stryka med för hon var så gammal, men hon kämpade sig tillbaka. Hon berättade att hon hade ont och så. Sa att jag visste hur det kändes eftersom jag också har kronisk smärta... hoppas hon ringer på! Annas så kanske man får bjuda in sig på en kopp kaffe.
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar