torsdag 22 september 2011

Är ingen modeblogg, men kläder behövs.

























Idag har jag inte hunnit med mig själv. Bara gjort saker hela dagen och det mest på impuls.

Nästan direkt efter jag vaknat kom min vän Emma och hämtade upp mig. Vi åkte till det nya shoppingcentret! Var massa folk, hög musik och långa köer. Emma behövde åka hem till sin tvättid, så blev stress även det. Det hela slutade med att jag blev själv kvar och sen trixade vi tillbaka Emma med min pojkväns bil.

Shit, va stressad jag blev ett tag där. Var så mycket folk så det var svårt att ringa också. Är inte van med så mycket folk och massa ljud, sen att magen var tom också. Fick gå ut och pausa en stund.

Nu till det positiva, shoppingen! Det blev en del kläder! Brukar inte shoppa så mycket, bara lite mera på senare tid. Förut gick jag på försörningsstöd, nu får jag aktivitetsersättning från försäkringskassan, hade jag knappt hade råd med underkläder. Idag däremot blev det två par jeans, ett par chionos, ett lite finare linne och tre par trosor. Var riktig längesen jag köpte så mycket på en gång, skäms nästan. Är inte så van att spendera massa pengar. Kalaset gick på 800 kr.

Mest nöjd är jag över jeansen, de var riktigt sköna och snygga. Har inte andvänt så mycket jeans senaste åren. Förut använde jag mycket jeans, men så gick man upp i vikt och de slutade passa. ( Jag gick upp mycket i vikt när jag testade olika mediciner för smärtan.) Så kom de sköna tajtsen på modet. Nu på senare tid har jag tröttnat på mina tajts och tyckt att de kanske ser lite "tattigt" ut, som mjukisbyxor ungefär. Men bästa kommentaren kom från min pojkvän "Ja, du har lite för stor comfort zone" !!! Så får försöka ha jenasen när vi ska någonstans tillsammans, så han slipper skämmas. Men stämmer jag har en väldigt stor comfort zone, ibland så orkar jag inte. Ska försöka skärpa mig.

Kan sakna det lite, att få klä upp sig. Nu när man är hemma och är sjukskriven blir det mest bekväma hemmakläder. Så orkar man inte byta om när man ska ut heller. Men imorgon ska jag rensa min garderob och ska försöka vara hård och slänga bort alla skabbiga kläder. För då kan jag inte klä mig fult, om jag inte har några. Smart där Lova.




Posted by Picasa

2 kommentarer:

  1. Ja, det är smart! :-) Så har jag gjort. Gör mig av med det skabbigaste och så har jag bara "fint" kvar att ha på mig. Tycker du fick mkt för 800 kr, jeans brukar ju vara ganska dyra nuförtiden... Jag trivs bäst i leggings och någon lite längre tunika eller klänning. Hemma blir det gärna leggings eller andra mjukisbyxor.
    Ha en fin helg! Kramar! ♥

    SvaraRadera
  2. Precis så är jag med, trivs i tunika med leggings och mjukis hemma =). Får se hur det går med min förändring till mer dressat. Men var riktigt skönt att rensa bland alla kläder. Jeansen var från lindex, jättemjuka och kostade 200 kr styck, lite som snyggare leggings ;). Fin helg på dig med! Kram <3

    SvaraRadera