onsdag 28 september 2011



God morgon eller go kväll!

Känns som klockan är snart tolv, men den är lite över två. Sov som en stock hela natten, vaknade strax innan tolv. Skönt att vara utsövd, men istället känner jag lite stress över att jag vaknade så sent. Halva dagen har redan gått.

Måste verkligen få till det här med sömnen, är så primärt för mitt välmående. Det är också det bästa värktabletten mot smärta. Kanske måste dra ner på kaffe eller sluta helt. Fast känns sådär, jag älskar ju kaffe! Bästa stunden på morgonen och kan verkligen känna mig lyckligare efteråt. Kanske inte ska vara så drastisk heller, utan kan ju börja med att dra ner.

Har även en karriär som snusare, var inte så jätte längesen jag la av. Sen äter jag ju inget godis i och med att jag gått över till lågkolhydratskost. Skulle jag sluta med kaffe blir jag ju en helylle renlevnads människa, vet inte om jag är mogen för det. Försig dricker jag ju alkohol fortfarande (min kille har slutat), men dricker inte så ofta. Full är jag nästan aldrig, ibland blir det ett glas rött på fredagen efter jobbet.

Men undrar om jag håller på att bli en renlevnads människa eller är det som krävs för att jag ska må bra. Känns både bra och dåligt. Jag vill må bra, men vad ska man betala för det? Eller kanske inte se att man ger upp saker, utan snarare investerar i andra bättre vanor. Huvudsaken man mår bättre. Ska jag lägga av med kaffet? Nej, tror inte det. Möjligtvis dra ner och inte dricka sena tider. Den där konsten att vara måttlig eller lagom. Eller kanske balans jag egentligen pratar om, den är ibland svår att hitta. Bästa är att kunna känna av den, men kan vara svårt då dagar ser väldigt olika ut. Kanske också handlar om vana och mognad samt tålamod.

På bilden är våra nya sängkläder, som jag inte vet om jag ska gilla eller inte. Har en mer randig och tråkig smak egentligen.

Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar