torsdag 29 september 2011



När du sover har jag börjat virka.

Igår var jag sådär trött på mig själv, att jag inte fått till mina rutiner. Så har tagit tag i det, brukar bli så när man blir tillräckligt less på sig själv. Så funderat på vad mina rutiner är, skrivit ner dem. Nu ska jag bocka av dem under en veckas tid så jag får in dem. Försöker också förbereda mig på att det kan bli jobbigare först innan jag fått in dem. Skönt att försöka lösa saker praktiskt och konkret. Tar upp alldeles för mycket tid att tänka på det som inte funkar, mycket enklare att bara göra.

Hade dock lite svårt att somna igår, rutinerna funkar ju med omedelbar verkan. Mediterade i en timme först, men var fortfarande pigg efteråt. Så började virka igen, blev en hel sjal under natten. Nu är garnet slut, tänkte om jag skulle göra den ännu större. För köpa ett nystan lagom till natten kanske. De har garn på min hemköp nämligen, praktiskt. Det var så det började förra året, köpte bara garn och började virka. Kom ihåg hur man gjorde efter 15 års uppehåll, nu har jag börjat utveckla min teknik igen.

Snart ska jag ner på stan och fika med en vän. Sen ska jag direkt till pojkvännens mamma på middag, besök av hans moster. Efter det blir det innebandyträning, ser jag jätte mycket framemot. Så är en full dag, men känner mig på gott humör idag. Lusten och inspiration finns.

Mina rutiner.
0900 Stiger upp
0900 Dricka te
0930 Gå ut med Fedor
1000 Frukost
1000 TV eller serie och städa
1400 Lunch
1500 Meditation
1800 Kvällsmat
2000 Kvällste
2100 Stänga av dator och TV
2100 Skölja bihålor och städa köket

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar