fredag 23 september 2011

Hjälp godis!






































Vi har testat äta godis. Hjälp!

Andra gången vi testat äta godis sen vi gick över på lågkolhydratskost. Första gången jag testade fick jag först hjärtklappning, illamående och huvudvärk. Samt att jag får blåsor i munnen också.

Läskigt att det har sådan påverkan. Är samma sak nu andra gången, förutom illamåendet. Värken har också precis som då gått spikrakt uppåt. Kroppen känns stressad, just nu sitter jag uppe för att jag fick svårt att somna av att smärtan gått upp så mycket. Tagit värktabletter, men tar ett tag innan de verkar.

Är verkligen inte värt att ens försöka äta godis. Tror jag blivit extremt känslig, kanske varit innan också utan att märkt av det.

Min mage har ju blivit bättre av LCHF, men kan tillägga att den förstås blev värre först. Tålamod krävs, speciellt för extrema magar som min. Tycker också jag sover bättre sen jag gick. Samt att mitt blodsocker inte åker bergoch dalbana längre, vilket gör att jag inte kraschar lika lätt.

Vill verkligen sova, hade ju problem förra natten med. Var tog min återhämtning vägen? Men lika bra att inte bli arg på mig själv för att jag testat godis och inte heller oroa mig för sömnen. Det gör inte saken bättre, förändrar inget. Så stannar uppe ett tag till, med socker och harmoni i kroppen. Sömnen kommer ikapp mig och får ta och sova då.

Imorgon vill jag ändå vara pigg. Ska träffa en vän som är på besök i stan, sen har jag haft sånt fikasug hela idag. Men blev inte av, fick inte tag på någon som kunde och så blev det massa att göra hemma. Förut brukade jag fika ofta på stan, har alltid tyckt det varit trevligt. Tror jag i grund och botten har ett rätt så stort socialt behov. Gillar verkligen att ha folk omkring mig, förut så knarkade jag nästan folk. Var aldrig för mig själv... det har ändras, kanske inte samma extrema behov längre. Tror också jag blivit mer kräsen när det kommer till vänner med. Men är i behov av att träffa lite mer folk just nu, ska försöka ta tag i det.

Ogillar godis och älskar kaffe med sällskap.
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar