söndag 25 september 2011




















































Trött och sliten, men ren.

Idag är jag bakis, kanske inte bara av alkoholen utan av alla saker jag gjort i helgen. Igår var jag först på stan och fikade med en vän, vi gick runt i massa affärer med. Sen när jag tänkt att jag skulle landa hemma, hade pojkvännen besök. Så fick fortsätta hålla igång.

Sen var det dags för akupunktur, förstås blev det rätt stressigt dit. Jag trodde att jag skulle krascha efter behandligen, men blev piggare istället. Behandligen börjar ge resultat.

Hemma igen var det dags för mat och blev ett glas vin till det. Så hade jag råkat dubbelboka mig också. Men kom på en kombo. Så började med att gå till lagfesten och åkte sen ner på stan för att träffa lite old friends.

Lagfesten var en positiv överraskning, var riktigt trevligt. Fick också veta av tränarens dotter att hennes mamma har fibromyalgi. Se där! Tyckte han var ovanligt förstående när jag snackade med honom i torsdags, annars brukar inte ens kunna uttala ordet fibromyalgi. Men känns bra, kan känna mig trygg i att bara komma ner och träna efter förmåga och ork. Skönt.

När jag väl kom ner på stan, så stannade jag bara 1 timme. En av mina vänner kraschade (ovanligt att det inte var jag), så pojkvännen fick komma och hämta.

Idag vaknade jag rätt sent. Lämnade återbud till meditationsgruppen. Fast var väldigt jobbigt att ringa, fick så dåligt samvete. Någon i gruppen hade tydligen bakat LCHF-kakor åt mig, men de skulle frysa in dem igen. Missade förra gången också, då glömde jag helt. Kanske hade varit bra åka dit, men kände att jag var för trött och att det skulle bli jobbigt att fokusera. Kände också att min kropp behövde röra på sig för att må bra, annars så smyger sig värken på.

Istället blev det en promenad med pojkvän och hund. Vi gick 1 mil,  på slutet var vi båda helt slut. Men var riktigt skönt att vara ute i naturen och tystnaden. Jag hade inte pallat sitta hemma hela dagen.

När jag kom hem tog jag ett riktigt skönt bad. Älskar att bada. Denna vecka har varit alldeles för stressig, inte känt mig så närvarande. Så på måndag satsar jag på rutiner och lugna stunder.
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar