tisdag 20 september 2011

Jag är en trött hund.

















Trött blir man när man tänker på andra än en själv. Senaste dagarna har jag tänkt mycket på min familj. Jag har också hjälp min lillebror med en skrivelse till tingsrätten. Han har nämligen en godman som de nu omprövar, jämkning kallas det. Så jag har skrivet en yrkan som ska stödja hans egna yrkan. Det behövdes ett utförligt och sakligt utlåtande, så fick rycka in i sista stund och rädda situationen.

Mina rutiner har fallit lite senaste dar. Har inte ätit regelbundet och inte heller sovit bra. Ingen meditation heller. Är det nått som jag vill bli bättre på är det att hantera stress. Blir fortfarande så ibland att rutinerna faller, när jobbiga saker händer eller när jag har riktigt starka känslor inför nått. Behöver bli ännu mer uppmärksam på det.

Imorgon vill jag ha en helt vanlig dag, en dag för mig själv hemma. Kanske läsa på sin höjd om jag är tillräckligt pigg. Försöka få igång mina rutiner igen. Laga mat, det ser jag mest framemot.

Trots att jag varit så trött idag och gjort en del, så tog jag mig ut och sprang 2,5 km för en timme sen. Var riktigt skönt, behövde stunden. Ibland är det så mycket lättare att tänka när man rör på sig eller bara får vara ute i skogen som gör det. Känns som en perfekt landning nu på kvällen, känner mig lugnare i själen. Nu ska jag strösurfa runt lite tills min pojvän kommer hem...




Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar