fredag 30 september 2011

Nu har jag skrivit lite bra saker om mig själv. Kanske den där känslan av att jag var arg, snarare var ett behov av att reflektera. Har inte haft så mycket tid för eftertanke idag, men tillfälle gavs nu när pojkvännen sover. Kommit fram till att jag i grund och botten är stolt över mig själv.

Ibland glömmer man frågan: vad får mig nöjd?

Frågan är av vikt och nyttig att ställas regelbundet. Personligen har jag nog en tendens att sväva iväg ibland. Många gånger så är det också saker man vill förändra, men som man faktiskt inte rår över. Då handlar det istället om att acceptera. Tror jag gjort många framsteg på den punkten senaste tiden. Tror bloggen också fyller sin funktion, var väldigt tveksam till en början. Egentligen är ju bloggen som en dagbok och fyller nog samma funktion, dvs reflektion och eftertanke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar