torsdag 27 oktober 2011



Andas in pepparkaka

Idag har det äntligen varit en bra dag fysiskt, har inte haft någon migrän och inte ätit smärtstillande. Jag har också varit på akupunktur, så är rätt slö i kroppen. Förhoppningsvis blir det en förbättring när det gäller migränen. Kinesen (Dr.Han) körde hals och ansikte, gjorde riktigt riktigt ont. Generellt så har hela kroppen blivit bättre, men han hittar alltid några nya punkter.

Efter akupunkturen så kom min vän och hämtade upp mig. Så skönt att jag har folk som hjälper mig i min vardag. Vi tog en lite snabbtur till Brödet och Fiskarna. Kompisen hittade ett TP för 20 spänn och jag massa pepparkaksformer! Några små och ett jätte hjärta. Hjärtat kan man nog använda till lite andra saker med.

Så till julen ska jag försöka baka LCHF-pepparkakaor. De är ju så himla gott att äta pepparkakor med blåmögelost (annars äckligt) och ruccula på. Mumms...

Samma kompis som var med mig idag på Brödet har också försökt lära mig att andas in ordet pepparkaka. Det var på den tiden det var coolt att röka, i slutet av mellanstadiet tror jag. Som tur var hade jag svårt med halsblossen och började aldrig röka. Riktigt glad för det... men som tips för er som vill börja, pepparkaka. Eller inte. Tror nästan alla jag känner som började ångrar sig i dagsläget.

Ja, snart får man njuta pepparkakor och förhoppningsvis bygga nått också. Förra året byggde vi ett tåg som kördes av en katt. Är officiellt glasyrmästare, de är min grej att kladda med färger...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar