tisdag 25 oktober 2011



Bort med kemikalier

Jag har börjat rensa mitt hem på kemikalier. Känns onödigt att använda dem om man inte behöver. I och med att jag har flera allergier och är överkänslig så vill  jag inte heller att det ska bli värre. Kroppen tar ju upp sin omgivning.

Min hud är jätte känslig, haft problem med att den kliar. Försökt smörja in mig med bodybutter för tänkt att jag varit torr, men de har inte hjälpt. Men så testade jag en lotion från Dr Hauska och den funkade! Hunden har slutat klia och behöver inte använda så mycket heller. Sen har jag köpt på mig ett litet kitt av samma märke, för att det är så bra produkter. De är helt naturliga och också antroposfiska. Tror de funkar så bra för att de använder riktiga läkeörter i produkterna.

Brukar inte använda så mycket skönhetsprodukter till vardags för har rätt bra hud för övrigt. Inga problem med utslag eller så. Men känns trevligt att ha, då man vill ta hand om sig själv. Speciellt när jag har dåliga dagar fysiskt, tycker jag det kan vara skönt att ta hand om mig själv lite extra då. Kan hjälpa lite att faktiskt känna sig fräsch och att ta sig lite tid för att ta hand om sig själv. Kanske lite ytligt, men det funkar!

Jag har också beställt tvättnötter, man använder de istället för tvättmedel. Nötterna innehåller serponiner och därför blir kläderna faktiskt rena. Så kan man ha i eterisk olja så man får lite doft på kläderna. För det har jag faktiskt saknat eftersom jag inte längre tål parfymerat. Saknar att lägga mig i sängkläder som doftar havsbris. Så tror det kommer bli riktigt bra! Är också mer ekonomiskt att använda nötterna för att man kan använda det fler gånger.

Så nu har jag slagit ett slag för miljön i hemmiljön. Annars har jag haft en lugn dag idag, ställt in alla planer. För hade svårt att somna igår för att magen gjorde så ont och imorse vaknade jag upp med halsont samt att jag haft ont i bihålorna. Tagit smärtstillande, pluggat lite till provet, tvättat, mediterat i en timme och virkat lite. Nu ska jag ha myskväll med älskingen, dricka lite ingefärate för halsen och titta på TV. Bara vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar