onsdag 19 oktober 2011




Onsdag mellanlandar jag.

Idag är det min dag. Onsdagar försöker jag inte planera in nått på, det är min prestigelösa dag. Oftast brukar jag bara vara hemma och vila upp mig för att orka resten av veckan. Onsdagar är som en paus i vardagen.

Igår när jag skulle gå till sjukhuset, kom jag på precis när jag kom fram att jag tagit fel på tiden. Var där en hel timme förtidigt. Kändes ovärt att gå hem igen i regnet och magen gjorde så ont att jag inte kunde slappna av. Har för övrigt ganska svårt att sitta still i längre perioder, för då börjar kroppen göra mer ont. Så undviker helst situationer där jag måste sitta still länge. Att åka bil längre sträckor undviker jag helst, för det är synonymt med smärtökning. Oftast brukar jag ha med mig stora sjalar och kanske någon kudde om jag ska åka långt. Har jag riktigt ont brukar det också vara svårt att luta sig mot nått, för då får jag mer ont. Så måste sitta rak i ryggen och försöka aktivera musklerna i ryggen, men blir ganska jobbigt i längden.

För att återkomma till storyn, istället för att sätta mig ner och vänta gick jag till Skiljebo centrum för där finns en garnaffär. Så gick dit och trängdes med alla andra tanter. Hittade lite fint garn, tre bruna garn till en sjal, tre vita garn och tre gröna garn. Perfekt eftersom mitt garn hemma har tagit slut och är sugen på nästa projekt. Egentligen vill jag börja virka idag, men har rätt mycket smärta i underarmarna och vill inte förvärra den. Så får vänta någon dag med det till den gått ned.

Annars så mår jag rätt bra idag, harmonisk. Funderar på att besöka tanten i min trapp, nu när jag inte smittar längre. Blir spännande och förhoppningsvis trevligt. Hoppas hon bjuder på kaffe. Gud vad jag känner mig som en tant ibland!

1 kommentar:

  1. Vad härligt att du mår hyfsat idag! Njut nu när du sitter där hos tanten och fikar :-) Kramar från mig! ♥

    SvaraRadera