fredag 21 oktober 2011


Var är min hund?

Konstigt hur man vänjer sig vid saker och ting. Fedor är hemma hos Emils lillebror sen igår kväll. Känns så konstigt när Fedor inte är hemma, har verkligen vant mig vid att han ska vara hemma med med. Få min dagliga promenad och att han ligger och myser i mitt knä.

I grund och botten har jag inte varit en hundmänniska. Nu tror jag att jag har blivit det, men det tog lite tid. Ibörjan tyckte jag att det var lite jobbigt med hund, speciellt att gå på promenad. Fedor drog förut i kopplet, så det var han som var ute med mig. Men har fått träna upp honom att gå fot, för funkar inte att bli dragen runt kvarteret om man har ont i kroppen, då gör det mer ont när man kommer hem sen. När jag började dressera honom ville han såklart inte lyssna, så blev rätt så frustrerad på mina promenader. Blev som en liten dragkamp varje gång vi skulle ut. Tillslut efter ha testat lite olika metoder, har jag fått det att funka.

Nu när han går fot och har även flera positiva saker följt med. Han har blivit lugnare som hund, blivit världens gosehund. Han vill ofta ligga i mitt knä och sova och vill också vara på samma ställe när vi är hemma.

Idag har jag jätte lite värk. Brukar vara så dagen efter akupunktur. Dock är jag väldigt trött i kroppen, liksom seg. Ska försöka njuta av dagen, ta en sak i taget och göra dem långsamt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar