tisdag 22 november 2011






































Fedor har fått en mormor

Idag har jag varit och hälsat på Marianne, min 90-åriga granne och vän. Hon har många anekdoter att bjuda på. Idag kollade vi ut igenom fönstret ett tag, för de håller på att sanera här intill vid bilverkstan. Har sett ut som en riktig sopptipp där ett bra tag. Tanten har ringt till miljöverket och klagat och nu håller de äntligen på att städa upp. Gulligt med äldre personer som tar sig tid och bryr sig om miljön. Det är ju inte okej att slänga ut diverse miljöfarliga grejer utanför dörren bara, men oftast orkar man inte bry sig.

Marianne har också erbjudit sig att passa Fedor: Det är perfekt, för då kan jag ju bara slänga upp honom till henne när jag ska iväg på mindre ärenden. Super smidigt!

Varit lite märklig dag idag, vaknade vid 05.00 och kroppen kändes orolig. Måste byta madrass med, sover inge bra på min nuvarande. Somnade om vid 07.00 och försökte ta mig upp vid 09.00 igen, men var riktigt segt. Emil håller på att bli sjuk, så tror jag också har nått på gång. Känt av bihålorna idag och känt mig riktigt seg.

Vi båda höll på att somna på eftermiddagen, men vi tog oss upp igen och åkte och små handlade lite. Jag hämtade ut lite mediciner. Emil köpte ett chokladägg och fick sin favorit actionfigure Wolverine. Vet inte riktigt vem det är, men Emil blev väldigt glad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar