måndag 21 november 2011

Kvällsblogg

Har precis badat och väntar på att pojkvännen ska komma och titta klart på filmen som vi började se igår.

Varit och tränat idag, var skönt att komma iväg. Fick gå av i slutet då vi spelade match, blev för mycket. Mådde illa och blev svimmfärdig, omöjligt att fokusera. Tror att det kanske delvis beror på att jag inte fått till matrutinerna idag. Blev en sen lunch vid tre och sen fick jag bara ner lite mjölk innan träningen för att jag mådde illa. Måste försöka äta bättre innan träning, men lite svårt ibland när illamåendet kommer.

Jag vill ju försöka satsa lite mer på innebandyn, måste nog komma på rutinerna runt omkring också för att det ska funka.

Funderat vidare över det här SAM-mötet jag hade idag, vad handläggaren sa. Funderat över min situation och historia. Samtidigt har jag också blivit upprörd över det hon sa om att "själens sorger satt sig i min kropp". Det är inte så att jag känner mig deprimerad eller att själen bär på sorg, ledsen är jag oftast när kroppen inte funkar, smärtan och tröttheten. Alltså min sorg sitter inte själen, den sitter i kroppen och då menar jag rent fysiskt.

Känner mig sjukt skeptiskt till den här new age-tankarna, att alla sjukdomar har sina ursprung i tankar och känslor. Exempelvis att cancer är instängd vrede, klåda är irritation, förstoppning rädsla att gå vidare... fibromyalgi instängd sorg... nej, jag köper verkligen inte dessa resonemang. Klart att stress påverkar de flesta sjukdomstillstånd negativt, men längre än så kan man inte dra det. När man har fibromyalgi så gör ju smärtan i sig att man får ett sympaticuspåslag, vilket betyder att stressen i kroppen ökar och därmed smärtan med, alltså en negativ cirkel...

...nu blev jag helt slut i huvudet. Får utveckla imorgon kanske. God natt alla!

1 kommentar:

  1. Håller med dig! Jag köper inte heller det där. Hoppas du får en fin tisdag! Kramar! ♥

    SvaraRadera